Erzincan’da “Trende Okuyorum” Projesiyle Öğrenciler Kitapla Yolculuk Yaptı
Erzincan Mehmet Akif Ersoy İlkokulu, “Trende Okuyorum” etkinliği kapsamında öğrencileri, velileri ve öğretmenleri bölgesel tren yolculuğunda kitapla buluşturdu.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu 4/A sınıfı öğretmeni Anıl Samancı’nın öncülüğünde ve okul idaresinin desteğiyle hayata geçirilen etkinlik, Erzincan–Sivas Divriği hattında sefer yapan bölgesel tren yolculuğunda gerçekleştirildi.
Daha önce tren yolculuğu yapmamış öğrenciler ve veliler için de farklı bir deneyim sunan programa Okul Müdürü Muammer Doğan da katıldı. Katılımcılar yolculuk boyunca kitap okuyarak, sohbet ederek ve Kemah güzergâhının doğal ile tarihi güzelliklerini izleyerek keyifli anlar yaşadı.

Eğitimde okul dışı öğrenme ortamlarının önemine dikkat çeken öğretmen Anıl Samancı, projenin öğrenciler üzerinde kalıcı ve etkili bir öğrenme deneyimi oluşturduğunu belirterek, “Yaşayarak öğrenme modeli öğrenciler için hem kalıcı hem de motive edici bir süreçtir. Bu tür etkinlikler öğrenmeyi daha anlamlı hale getiriyor” dedi.
Okul Müdürü Muammer Doğan ise etkinliğin öğrenciler ve veliler açısından önemli kazanımlar sağladığını ifade ederek, projeye öncülük eden öğretmen Anıl Samancı’ya teşekkür etti.
“Trende Okuyorum” projesi, eğitimde farklı mekânların öğrenme ortamına dönüştürülmesi açısından örnek bir uygulama olarak değerlendirildi.